balandžio 21, 2009

Teisė būti įsižeidusiems

Visi mes esame papuolę į tokią situaciją, kai buvo skaudu dėl to, jog išgirdome kažką tariamai negero apie save ar savo elgesį, buvome sukritikuoti. Kaip tada jautėtės? Kokius jausmus jautėte žmogui, kuris pasakė "tiesą"? Tikriausiai pykote ant to žmogaus, jautėtės įsižeidę, žmogus ištaręs tuos žodžius tapo blogu, arogantišku, storžieviu ir pan.
Jau senokai mąstau ta tema. Kodėl vieni žmonės įsižeidžia visur ir visada, o kitų niekas neįžeidžia? Pats analizuodamas save, savo reakcijas į kritiką, ir visą kitą informaciją, susijusią su manimi ar mano elgesiu, pastebėjau:
Aš įsižeidžiu ir sureaguoju į kritiką, vadinasi, aš išgirdau tiesą. Toje srityje reikia pasitempti. Jei mane kas pavadintų "Žaliu, rauplėtu marso armijos pėstininku", tai greičiausiai suprasčiau tai kaip pokštą ir skaniai nusijuokčiau. Juk aš nesu toks? Ir aš tai žinau! Na, o kai man kažkas pasako, kad aš sublogęs (esu smulkaus sudėjimo), tai nieko žeidžiančio, bet dar keletą minučių mano galvoje kirba mintis apie tai, kad tikrai reikėtų keletą kilogramų daugiau sverti, rimtai pradedu galvoti apie reguliaresnę mitybą, sveikesnį gyvenimo būdą.
Taigi, ką mes girdime iš kitų žmonių, viso labo tėra tik žodžiai. Kaip mes juos priimame, tai yra mūsų pačių nuostatų į save rezultatas. Ar tikėti tuo, ką mes išgirdome? Tai mūsų pačių pasirinkimo teisė, kurios nors ir kaip norėtų, niekas iš mūsų negali atimti! Kaip sakė kažkoks žymus žmogus "Niekas negali sugadinti mums nuotaikos, jeigu mes patys sau to neleisime".
Tikriausiai Jūs pasakysite, bet būna gyvenime atvejų, kai mus puola, išvadina įvairiausiais žodžiais, kartais net necenzūriniais. Ir tada mes turime teisę įsižeisti. Taip, tokią teisę mes turime. Bet ar mes privalome naudotis visomis sau suteiktomis teisėmės? Tikrai ne. Galų gale, jei žmogus sugeba Jus "apmėtyti" negražiais žodžiais, tai klausimas ar tas žmogus gerbia bent pats save. Tikriausiai esate girdėję tokį pasakymą "ne, jam savigarba neleis to ar to padaryti". Na, o jei žmogus nesugeba gerbti pats savęs, tai kodėl turėtumėte tikėti jo žodžiais? Juk tai tik žodžiai. O jei netikite tais žodžiais - tai ir įsižeisti nėra reikalo.

"Būti turtingu ir laimingu yra Jūsų prigimtinė teisė" (Bodo Schafer). Nepamirškite naudotis šiomis teisėmis.

2 komentarai:

  1. Džiaugiuosi Tavo žingsniais tiek gyvenime, tiek interneto erdvėje. Visada įdomu skaityti komentarus, nes jie parašyti iš gan turiningos gyvenimo patirties. Tikiu, kad šis dienoraštis bus naudingas jo skaitytojams.
    Kūrybinės sėkmės, Donatai :)

    AtsakytiPanaikinti
  2. Šaunuolis straipsnio autorius, ačiū Jam ir sėkmės Jam ateityje.

    AtsakytiPanaikinti